PERSBERICHT KOM IN DE KAS 2018

13 maart 2018 om 10:12

KLEURRIJKE TOEKOMST
KOM IN DE KAS OP ZATERDAG 7 APRIL 2018

Noordoostpolder, maart 2018 – De wereld van de glastuinbouw is kleurrijk en zit vol verrassingen.Tijdens Kom in de Kas op zaterdag 7 april kan de consument kennis maken met deze verrassende wereld die achter het glas van de kas schuil gaat. In regio Noordoostpolder nemen vijf bedrijven deel. Van 10.00 tot 16.00 uur openen de tuinders hun deuren om de mensen te laten zien en te laten ervaren wat voor moois er allemaal groeit in de kassen.

Gastvrije Tuinders
Het tuinbouwgebied van Noordoostpolder is bijzonder door de grote diversiteit aan bedrijven.
Er wordt een breed assortiment aan voedsel en sierproducten geteeld. De Noordoostpolder staat ondermeer bekend om de aardappelteelt en de veredeling van de aardappel. Agrico Research heeft een geheel nieuwe kas gebouwd voor de veredeling en ontwikkeling van aardappelrassen. Hier kan men het proces van aardappelveredeling tot tafelaardappel of frites zien. Hoogweg Paprikakwekerijen is de grootste paprikateler van Nederland. Men zal hier uitleg geven over het aardwarmteproject dat momenteel bezig is. De centrale verwerkingsschuur is enorm en zeer indrukwekkend om te zien.

Geheimen achter het glas
Behalve rondleidingen op de bedrijven en ontdekken hoe alles groeit en bloeit, worden er ook andere interessante activiteiten georganiseerd. Kinderen kunnen zich uitleven op het springkussen, suikerspinnen en popcorn eten en zich laten schminken, plantjes planten en potjes verven en er wordt gedanst en gezongen  door en voor kinderen. Niet alleen de activiteiten, maar ook de uitleg over de producten en hun groeiwijze zijn voor de kinderen zeker aantrekkelijk. Zij kunnen meedoen aan de virtuele speurtocht waarmee de beleving in de kas wordt vergroot. Download de KomInDeKas app in de App Store (Apple) of via Google Play (Android). Ga op zoek naar de 7 Helden van de kas en breng ze tot leven. Daarnaast kun je letterlijk rondkijken in de kas met een unieke 360 graden beleving! Kom in de Kas is een uitje voor het hele gezin, lekker in de buurt en helemaal gratis.

Over Kom in de Kas
Kom in de Kas is het grootste publieksevenement van de Nederlandse glastuinbouw en wordt in 2018 voor de 41e keer georganiseerd. In Noordoostpolder nemen vijf bedrijven deel om te laten zien waar ze trots op zijn: mooie, verse, gezonde en veilige natuurproducten. Ieder bedrijf heeft iets eigens te bieden en er worden bijzondere activiteiten georganiseerd. De openingstijden zijn van 10.00 uur tot 16.00 uur. Parkeren kan bij de deelnemende bedrijven.
Kom in de Kas is gratis toegankelijk en wordt mede mogelijk gemaakt door GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Interpolis en Rabobank. Volg Kom in de Kas ook via Facebook, Twitter en Instagram. Klik hier om een pdf van het persbericht te downloaden.Voor meer informatie, klik hier voor onze website